Brev:
Ondt i ørerne og mælk
15. april 2011
Alder:
8 mdr.
Ondt i ørerne og mælk
Hej
Jeg vil lige høre din mening om hvordan komælk og ondt i ørerne hænger sammen.
Min søn på nu 8 måneder har 2 gange fået pencilin for ondt i ørerne. Efter han er begyndt at få komælk.
Jeg har læst at mange "ørebørn" nærmest bliver helbredt efter laktose er blevet udelukket fra deres kost. Jeg var selv som teenager allergisk/intollerant over for komælk i nogle år. Det opstod pludseligt. Og min datter på 5, fik også pludselig mælkeallergi omkring 1 års alderen. Altså hun kunne ikke tåle laktosen i mælken. Men det er OK igen. Det er kun mig, der har allergi i familien, overfør birk og dermed også overfor en masse frugt (krydsallergier).
Nu tænker jeg, om det ville være drastisk at undgå at give min søn mælk med laktose? Eller i det hele taget undgå mælk, youghurt m.m. med laktose til han fx. er blevet et år. De får vel kalk alligevel fra de laktosefri produkter? Hvordan med fedtprocenten i laktosefri produkter, dem jeg har set er magre, og småbørn har jo brug for fedtet, kunne han få det gennem olier og lign. i stedet?
Jeg overvejer det, fordi, jeg simpelthen syntes, der er så mange børn der har ofte ondt i ørerne og det undrer mig. Jeg vil så nødigt have et barn der skal igennem det med dræn osv. Og efter at have læst forskellige videnskabelige undersøgelser, syntes jeg faktisk det lyder ret relevant. Hvad er din mening omkring det? Din erfaring med det? Det er jo ikke i alle lande man drikker komælk.
Hilsen